Servicedeskansvarlig
Brenner du for å yte god service og trives med å jobbe tett på brukere og deres behov i hverdagen? Da trenger vi deg for å videreutvikle vår servicedesk.
- januar 2024 ble fylkeskommunen delt i to, og vi har i nye Vestfold fylkeskommune ambisjoner om å være blant de beste i leveranser av digitale tjenester til brukerne! Vi søker deg som har lyst til å være med og lede an i det arbeidet, og sammen med oss løfte våre tjenester inn i den digitale fremtiden.
Seksjon Digitale tjenester har ansvar for digital støtte, forvaltning og utvikling av alle fylkeskommunens grunnleggende digitale tjenester, og består av fire team, og vi søker nå en servicedeskansvarlig i Team Digital støtte. Seksjonen støtter virksomhetene i fylkeskommunen i kompetanseutvikling og lokalt utviklingsarbeid.
Stillingsopplysninger
Som servicedeskansvarlig vil du ha ansvaret for å koordinere det faglige arbeidet i servicedeskene ved 11 skoler og fylkeshuset i Tønsberg. Din rolle er avgjørende for å sikre en enhetlig og effektiv IT-støttefunksjon over hele fylkeskommunen. Du vil ha operasjonelt og faglig ansvar for ITIL-prosessene Incident og Request Fulfillment, sikre at hendelser blir behandlet i henhold til ITILs beste praksiser, og for å jobbe proaktivt sammen med brukerne. Arbeidssted er alle lokasjoner hvor fylkeskommunen tilbyr brukerstøtte. Sertifikat og tilgang til bil er en forutsetning for stilling grunnet stor grad av reisevirksomhet.
Vi ønsker at du:
- Koordinerer servicedesk funksjonen på tvers av alle lokasjoner
- Har ansvar for ITIL-prosessene Incident og Request Fulfillment
- Sikrer at hendelser blir registrert, sporet, og løst i henhold til ITILs beste praksis.
- Analyserer hendelser for å identifisere trender og potensielle forbedringsområder
- Arbeider sammen med brukere for å identifisere deres behov, og sørge for at de får tilpassede og korrekte løsninger og tjenester.
- Utarbeider regelmessige rapporter fra servicdesksystemet, følge opp avvik og foreslå tiltak
- Bidrar til opplæring til ansatte og lærlinger på servicedesk på alle lokasjoner (verktøy og rutiner)
- Koordinerer bruk, tilrettelegging og utvikling av våre servicedeskverktøy
- Kan steppe inn og gi brukerstøtte på lokasjoner ved akutte behov
Hvem er du?
Vi er på utkikk etter en person med en stor interesse for teknologi og service. Du bør være nysgjerrig, åpen for nye utfordringer og trives i samspill med mennesker, samtidig som du har en solid teknisk forståelse. Det er viktig at du kan identifisere og forstå forskjellige brukerbehov, samt at du har erfaring med teknisk brukerstøtte, helst innenfor større organisasjoner. Rollen innebærer et betydelig faglig ansvar hvor du må være strukturert, ta initiativ, og være målrettet. Vi ser etter noen som kan tilføre nye perspektiver og løsninger i vår organisasjon.**Kvalifikasjoner:**Høyere utdanning tilsvarende bachelor innenfor relevante fagfelt. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. Personlig egnethet vektlegges
Ingen kan alt, men vi vil ha deg som kan krysse av mange av disse:
- har erfaring fra tilsvarende fagområde
- har erfaring med å koordinere eller utvikle ITSM-verktøy
- har sertifiseringer og kjennskap til ITIL rammeverket
- har høy digital kompetanse og ser muligheter i ny teknologi
- har erfaring fra skole og utdanning
- har erfaring med IT-lærlinger
- har meget god innsikt og erfaring med bruk av tjenester i Microsoft 365
- forstår viktigheten av å spille andre gode, og er genuint opptatt av å ta vare på menneskene rundt deg.
Vi er vel så opptatt av hvem du er som av det du har på CVen.
Tilsetting og prøvetid
Tilsetting skjer på grunnlag av de til enhver tid gjeldende lover, tariffavtaler og reglement. Som hovedregel praktiserer vi 6 måneders prøvetid fra tiltredelsesdato.
Søke stilling
Du søker via vårt elektroniske søknadsskjema. Vitnemål og attester tar du med til et eventuelt intervju. Ved søknadsfristens utløp blir det utarbeidet en offentlig søkerliste. Søkere som har bedt om unntak fra offentlighet, vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes jf Offentleglova § 25. Fylkeskommunen er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke uansett alder, kjønn, eventuell funksjonshemming, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Om fylkeskommunen
Fylkeskommunen er en politisk styrt organisasjon som bidrar til samfunnsutvikling og verdiskaping i regionen. Vi har ansvar for viktige oppgaver innen bla videregående opplæring, kultur, folkehelse, tannhelse, kollektivtrafikk, fylkesveier, samfunnsutvikling samt regional- og arealplanlegging. Vestfold fylkeskommune skal bidra til verdi for framtida gjennom kompetanse, samarbeid og åpenhet. Vi jobber tverrfaglig og setter innbyggernes behov i sentrum. Til dette oppdraget søker vi profesjonelle, inkluderende og modige medarbeidere som er gode relasjonsbyggere og løsningsorienterte lagspillere.