Bytt.no søker digital markedsfører
Bytt.no er Norges største sammenligningstjeneste for tjenester og produkter innen personlig økonomi. Hver dag bruker tusenvis av nordmenn Bytt.no for å lese verifiserte brukeromtaler om selskaper og sammenligne priser på tusenvis av tjenester og produkter.
Vi opplever sterk vekst i alle vertikaler og vi lanserer nye tjenester og løsninger fortløpende. Vi utvider markedsavdelingen og leter nå etter en sulten og ambisiøs digital markedsfører.
Vi er en rendyrket IT-bedrift som digger å løse problemer ved hjelp av ny teknologi. Vårt primære mål er å koble nye kunder med gode bedrifter. Vi jobber med å forenkle, tilgjengeliggjøre og sammenligne tradisjonelt gammeldagse og lite transparente bransjer ved hjelp av teknologi og smarte løsninger.
Les mer om oss og Bytt.no her: www.bytt.no/jobb
Hvem er du?
Du er en rå digital markedsfører som er klar for nye og spennende Utviklingsmuligheter og Utfordringer med stor U!
Din fremste egenskap er gjennomføringsevne . Du evner å ta et konsept fra en enkel idé til en gjennomført aktivitet, stort sett helt på egenhånd. Du elsker å skape noe nytt, eller optimalisere og forbedre det som finnes fra før. Du trigges av resultaterog jobber målrettet med tall som en fasit for det meste du gjør.
Du er hands-on og du er en doer- du vet hva som kreves for å innhente og konvertere brukere og du har kompetansen til å gjennomføre det. Du har en over snittet god teknisk forståelse for web, systemer og prosesser. Du kan se forskjell på en god og en dårlig landingsside og du kan identifisere flaskehalser i prosesser fordi du evner å sette deg i brukerens sko.
Du trigges når Real-time i Analytics rødgløder , men du skjønner at jobben til en digital markedsfører ikke kun er hvor mange klikk du klarer å generere. Du evner å se helheten i arbeidet ditt, du klarer å skape en rød tråd , og du skjønner at digital markedsføring strekker seg fra oppmerksomheten, til intensjonen, til klikket, til landingssiden, til overbevisningen, til konverteringen, til prosessen og til oppfølgingen. Du evner og ikke minst ønsker å jobbe i alle ledd fordi du forstår at resultatene du oppnår er helt avhengig av det.
Hva bør du kunne veldig godt?
Du bør ha svært god kontroll på to eller flere av disse områdene, og ha interesse av de områdene du ikke kan så godt:
- Meta: Du forstår godt hvordan annonsering på Meta-plattformene fungerer. Du planlegger, produserer og optimaliserer kampanjer fortløpende på eget initiativ. Du tester alltid nye vinklinger, nye annonser og nye budskap.
- Google Ads: Du forstår godt hvordan annonsering på Google-plattformene fungerer. Du vet hvilke strukturer som fungerer, du vet hvordan du setter opp og optimaliserer annonser og du følger alltid med på nye trender og utviklinger innen SEM-universet.
- SEO: Du står selv for innholdsproduksjonen og du evner å skrive godt og informativt innhold med intensjon om å ta topprangeringer. Du har med fordel jobbet hands-on med SEO, som betyr at du vet hvilket innhold, hvilke strategier og hvilke tekniske teknikker du bør benytte for å dominere SERP.
- Analyse: Du analyserer alt du gjør fordi du vet at det er sånn du lærer. Du er kjent med Google sine verktøy eller lignende (Analytics, Search Console osv) og du syr det gjerne sammen i forståelige og lettfattelige rapporter i Excel, Looker Studio, Sheets eller hva enn du foretrekker.
Hva bør du kunne litt om?
Det er en fordel (men ikke et krav) om du har erfaring med disse områdene, eller at du har lyst til å lære mer om de:
- A/B testing: Du kan jobbe strategisk med heuristisk analysering hvor du identifiserer, forbedrer og optimaliserer nøkkelsider og prosesser. Du kan presentere målbare cases og du kan legge opp til en strategi som sørger for at du virkelig får svar på det du tester.
- Front-end: Det er en fordel hvis du kan HTML/CSS og JS. Som vi har gjort et poeng av så mener vi at jobben til vår markedsfører ikke bare er å få til en masse klikk, men også sørge for at disse klikkene konverterer. Du kan identifisere hvilke ledd i en prosess som ikke fungerer og du kan selv endre på prosessen. Hvis du ikke kan noe om dette så er det en fordel om du har lyst til å lære.
- Grafikk: Du behersker Photoshop eller lignende og du jobber kreativt og effektivt med å lage annonser og hva enn annet du trenger av grafiske elementer i alle formater og størrelser.
- E-post: Bytt.no sender ikke “nyhetsbrev”. Vi sender daglig tusenvis av hyper-personaliserte e-poster basert på relevante hendelser våre brukere gjør. Du har gjerne erfaring med tilsvarende prosesser og du kan planlegge, produsere og optimalisere e-post i en en-til-en tankegang.
- [INSERT BUZZWORD]: Du er lidenskapelig opptatt av nye trender og muligheter som beveger seg innen digital markedsføring. Du holder deg gjerne oppdatert via fagblogger, podcasts og foredrag samtidig som du med interesse ser og følger med på hva andre gjør.
Hva trenger du ikke kunne noe om?
Produktene, bransjene og tjenestene du skal markedsføre. Du trenger ikke årevis med erfaring innen strøm-, forsikring- eller bankbransjen. Snarere tvert imot, desto mindre du kan om disse bransjene desto bedre rustet kan du være for å lykkes i denne jobben. Hvorfor? Fordi målgruppen din, den gjennomsnittlige Ola og Kari Nordmann, heller ikke kan noe om dette.
Målgruppen din vet ikke forskjell på veide og uveide spotpriser eller forskjellen på et depotgebyr og etableringsgebyr, og det trenger ikke du heller. Se på det slik: I dag betaler du garantert mer enn du trenger på boliglånet ditt. Hvorfor bytter du ikke bank? Du har sannsynligvis en dårlig strømavtale. Hvorfor? Du kan sannsynligvis spare et par tusen i året på å bytte forsikring. Så hvorfor bytter du ikke? Svaret ditt er sannsynligvis det samme som Ola og Kari Nordmann svarer - du er med andre ord målgruppen din og dere er i samme båt. Det er selvsagt topp hvis du faktisk har erfaring med B2C i en eller flere av våre bransjer, men det er absolutt ikke er krav. Med andre ord, du trenger å brenne for faget ditt, og faget ditt er digital markedsføring.
Hva er jobben?
Å jobbe som digital markedsfører i Bytt.no vil vi helt objektivt påstå er drømmejobben for alle markedsførere som vil bygge kunnskap og tyngde i både bredde og dybde. Du vil jobbe i et team hvor dere sammen har ansvar for våre digitale kampanjer på tvers av alle kanaler og målgrupper.
Du vil ha ansvar for egne budsjetter hvor du sørger for at hver krone blir brukt fornuftig, og takhøyden for å prøve og feile er stor. I det daglige deler du tiden din mellom arbeidsoppgaver som krever struktur og strategi, og arbeidsoppgaver som krever kreativitet og nytenking. Som digital markedsfører hos oss vil ha mulighet til å forme din egen rolle slik at du kan jobbe med det du brenner for. Du rapporterer direkte til markedssjefen.
Her er noen virkelige eksempler på arbeidet markedsavdelingen har gjort i det siste som kan hjelpe deg med å få et bedre inntrykk av hva denne jobben innebærer:
- Planlegge og lansere nye tjenester fra bunnen av sammen med IT
- Utvikle markedskampanjer med egne landingssider
- Identifisere og optimalisere viktige landingssider og øke konverteringer basert på A/B tester
- Brukt et lite statsbudsjett på Facebook og Google Ads for å teste ut nye kampanjer, vinklinger og budskap
- Hyper-personalisert e-post oppfølgning etter bruk av utvalgte tjenester
- Produsere innhold for nye og eksisterende bransjer som skyter rett til topps på Google
Hvem er vi?
Vi er bedriften som gir deg alle verktøy og muligheter du trenger for å utvikle deg som digital markedsfører og ikke minst for å trives i jobben din. Vi er en liten og engasjert gjeng som er religiøst opptatt av tall, resultater og smarte løsninger, noe som betyr at svaret på dine fleste idéer og forslag blir møtt med “Ja! Test det, mål det, og fortsett hvis det funker”.
Vi vet at det ikke er enkelt å markedsføre mange av tjenestene og produktene man finner på Bytt.no, og derfor gir vi deg frie tøyler til å nå målene. Har du funnet noe som fungerer? Topp, kjør på. Er det noe som ikke fungerer? Topp, da har vi lært noe, prøv noe annet. Hos oss har du hele organisasjonen i ryggen som ikke ønsker noe annet enn at du skal lykkes i jobben din.
Denne stillingen er for deg som:
- Ønsker å bli faglig utfordret
- Utvikle deg i både bredde og dybde
- Vil ha det gøy på jobb med et høyt tempo og mye variasjon
- Er glad i tall og motiveres av resultater
- Tar eierskap og kontroll over eget arbeid
- Er sulten
Denne stillingen er nok ikkefor deg som:
- Er avhengig av medie- og produksjonsbyråer for å gjennomføre aktiviteter
- Ikke vet forskjellen på HTML og CSS
- Vil bruke mye tid på organisk innhold i SoMe
- Liker planlegging bedre enn gjennomføring
- Liker å bruke timesvis i Photoshop for å perfeksjonere en Facebook annonse
- Trives best å være en del av et samlebånd
Bytt.no tilbyr en spennende og utviklende rolle i et kreativt arbeidsmiljø. Det legges i stor grad til rette for trivsel, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver og ikke minst et uformelt arbeidsmiljø. Konkurransedyktige betingelser. Lønn etter avtale. Vi er fleksible med ansettelsestidspunkt.
For å hjelpe oss å vurdere deg, send oss gjerne:
- En jobbsøknad , hvor vi kan få et inntrykk av hvem du er, hva som driver deg og hvorfor akkurat du bør få jobben. Søknader uten dette vil ikke bli vurdert .
- CV eller LinkedIn
- Karakterutskrift, dersom du er nyutdannet (mindre enn 2 års erfaring)
Vi oppfordrer spesielt nyutdannede og juniorer til å søke. Engasjement, interesse og lærevillighet kan veie opp for manglende erfaring. Ansettelser gjøres fortløpende, så ikke nøl med å ta kontakt.
Søknadsfrist: 20.05.2024
Din søknad blir behandlet konfidensielt.
Om bedriften
Bytt.no er en norsk sammenligningstjeneste, etablert i 2014 i Kristiansand. Bytt.no AS drifter og utvikler tjenesten fra selskapets hovedkontor, i Narviga 5, 4633 Kristiansand.