Kredinor søker rådgivere innen bank og finans
Vi søker nå rådgivere for å styrke vår bankavdeling i Oslo.
Som rådgiver i Kredinor vil du være en del av et større team hvor godt humør og samarbeid er viktig for å oppnå gode resultater. Vi arbeider med alle typer bankkrav som er i mislighold hvor vi er opptatt av å komme til den beste løsninger for sluttkunde og våre oppdragsgivere.
Vårt mål er å bidra til gode betalingsvaner og sunn økonomi i våre markeder -- og i samfunnet.
Vi ser etter deg som har erfaring med behandling av inkassosaker fra før, fortrinnsvis innen banksegmentet. Du leter etter de beste løsningene både for bankens sluttkunder og våre oppdragsgivere og det vil være en fordel hvis du er kjent med milsligholdsprosessene for bank- og finanskrav.
Kredinor sine kundeløfter går ut på at vi skal levere blant markedets høyeste løsningsgrad, vi skal være best på service og oppfølging og ha høy kundetilfredshet blant våre oppdragsgiveres kunder.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling mot bank/finans-krav med målsetting om å påvirke til raskere innbetaling av utestående fordringer, skriftlig og muntlig kommunikasjon, samt vurdering og oppfølging av rettslige tiltak
- Oppfølgings- og resultatansvar for teamets egen kundeportefølje
- Daglig kontakt med kunder, oppdragsgivere og andre eksterne instanser i forbindelse med saksgangen
- Andre oppgaver ved behov
Personlige egenskaper:
- God vurderings- og beslutningsevne
- Godt humør, høy arbeidsmoral og gode samarbeidsegenskaper
- Selvstendig, løsningsorientert og med gjennomføringsevne
- Strukturert, effektiv og nøyaktig
- Høy arbeidskapasitet
- Du trives med å benytte telefon som verktøy i det daglige arbeidet.
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse og god økonomisk forståelse
- Erfaring fra saksbehandling i inkassobransjen, fortrinnsvis innen banksegmentet
-
- Annen relevant erfaring kan veie opp:
-
- Kredittadministrasjon
- Bank/Finansiering
- Generell saksbehandling
Søk på denne stillingen dersom du liker:
- Et godt miljø med dyktige og erfarne saksbehandlere
- En endringsvillig avdeling som alltid søker etter de beste løsningene
- Rutineoppgaver godt blandet med "special-cases"
- En avdeling som bistår hverandre på tvers av team for å nå de beste resultatene.
Kredinor holder til i fine lokaler på Skøyen i Oslo.
Høres dette spennende ut? Send oss gjerne en søknad!
Kredinors målsetning er å arbeide for sunne økonomiske løsninger, og våre ansatte er i kontakt med kunder, sluttkunder, samarbeidspartnere og andre instanser. Det er derfor en grunnleggende forutsetning for ansettelse hos oss at du har orden i din personlige økonomi. Betalingsanmerkninger og lignende er ikke forenelig med en ansettelse. I forkant av en eventuell innstilling til stillingen vil det derfor rutinemessig bli foretatt en kredittsjekk.
I Kredinor er vi opptatt av å ha et arbeidsmiljø der alle skal oppleve at de har like muligheter og føler seg ivaretatt. Vi mener at mangfold gir oss bredere perspektiver og gjør oss enda bedre rustet til å løse de oppgavene som kreves og som våre kunder forventer av oss. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb i Kredinor uavhengig av alder, kjønn, etnisk bakgrunn og funksjonsevne.
Om bedriften
Kredinor AS er Norges største inkassoselskap målt i antall saker og en ledende aktør innenfor tredjepartsinkasso, kjøp og forvaltning av gjeldsporteføljer. Selskapet er etablert i Norge, Sverige, Danmark og Finland og har rundt 600 ansatte.
Kredinor har sin historie helt tilbake til 1876 og eies nå av Sparebank 1 og Kredinorstiftelsen, hver med 50 %. Selskapet har en bred tjenesteportefølje med bransjeledende løsninger innenfor fakturering, betaling og inkasso til bank og finans, energibransjen, handel, offentlig sektor, telecom og parkering.
Inkassobransjen er i endring og Kredinor skal ta en tydelig og mer samfunnsansvarlig posisjon i arbeidet med oppfølging av enkeltpersoner, bedrifter og offentlige virksomheter. Hos oss skal alle behandles som kunder, og vi skal hjelpe de med alvorlige økonomiske problemer gjennom å se på helheten fremfor å kun løse den enkelte inkassosak.
Ved å hjelpe kundene med moderne digitale selvbetjeningsløsninger og god kundeoppfølging, hjelper vi også bedrifter og offentlige virksomheter slik at de får betaling raskere.
Det er bra for alle -- for kundene, næringslivet og samfunnet.
We help you make it!